Drastische veranderingen in mijn reis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Bosch - WaarBenJij.nu Drastische veranderingen in mijn reis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Bosch - WaarBenJij.nu

Drastische veranderingen in mijn reis

Blijf op de hoogte en volg Manon

07 Februari 2013 | Australië, Brisbane

We must let be willing to let go of the life we have planned. So as to have the life that is waiting for us.
En dat geldt ook voor mij.

In Brisbane heb ik er eens goed over nagedacht wat ik nou moet doen als ik terug ben. Hoe graag ik ook een vliegopleiding zou willen doen, hoe lang ik er al van droom om zo'n kist de lucht in te krijgen, hoe gaaf het me ook lijkt om het gevoel van zwaartekracht te overwinnen, daar komen niet ineens meer banen voor vrij. Dus heb ik moeten zoeken naar een alternatief en die heb ik gevonden! Toegepaste Psychologie en Sociaal Pedagogische Hulpverlening leken me erg interessant. Psychologie heeft me altijd erg aangetrokken. Alleen was er één klein detail: ik zou terug komen in november en de opleiding begint in september. Nadat ik er een tijdje over heb nagedacht, heb ik mijn ticket naar huis dan maar veranderd naar augustus 2013. Het was of drie maanden langer reizen en mezelf maar zien te vermaken van november 2013 tot augustus 2014, of mijn reis drastisch veranderen en aan een nieuwe fase beginnen: m'n studentenleven. Gelukkig heb ik het zo kunnen plannen dat ik alles kan zien van Australië dat ik graag wil zien, het enige wat dus niet doorgaat is mijn tijd in Nieuw-Zeeland. Maar goed, ik ben nog jong, er staat nog een heel leven voor me en Nieuw-Zeeland gaat daar vast wel in passen :) 
Ik weet nog niet welk van de twee opleidingen het wordt. Toegepaste Psychologie is ook een lotingstudie, dus het is sowieso verstandig me voor beide opleidingen op te geven en dan heb ik nog alle tijd om erover na te denken.
Maar eerst gaan we nog 6 ontzettend gave maanden tegemoet en kan ik niet wachten om mijn lijstje af te werken hier! Op het moment zit ik nog in Brisbane, maar zaterdag ga ik naar de Gold Coast. Daar wordt het dan toch een keer tijd om een baantje te vinden na tevergeefse pogingen, het doorspitten van Gumtree, spam farms en ene Juan Colon waar ik eerst naar toe zou gaan om groente te gaan plukken. Helaas werd er voor hem gewaarschuwd op Google dus ben ik er net op tijd achtergekomen om toch maar niet naar Warwick te gaan om bij Juan Colon te gaan werken. Wat hebben we ervan geleerd? Niet alle Ozzies zijn te vertrouwen. 

Moral of the story: ik kom in augustus terug naar Nederland!

  • 07 Februari 2013 - 14:36

    Jolijn:

    Kanjer xx

  • 07 Februari 2013 - 18:26

    Robbin:

    Ik wist wel dat je het prachtige Winterswijk zou gaan missen!!

  • 07 Februari 2013 - 20:02

    Sandra Ten Dolle:

    Wat een verhaal! Maar je hebt er goed over nagedacht Inderdaad is het moeilijk om een baan te vinden als piloot.(denk dan even aan een vriend van ons, Niels Meerdink) Je hebt gelukkig nog een half jaar...geniet ervan!
    Liefs, Sandra

  • 08 Februari 2013 - 10:53

    Pappie:

    Verstandig mop! Denk er nog even goed over na wat je wilt. Wij gaan dan met Joris wel op zoek naar een kamer in Nijmegen. XXX Pappie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Actief sinds 10 Nov. 2012
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 12155

Voorgaande reizen:

27 November 2012 - 27 November 2013

Exploring the world part I

Landen bezocht: