The Great Ocean Road & Grampians National Park! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Bosch - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road & Grampians National Park! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Bosch - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road & Grampians National Park!

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 December 2012 | Australië, Melbourne

Hello Dutchies!

Waar ga ik beginnen.. We zijn met kerst met een tour meegegaan om The Great Ocean Road en Grampians National Park te zien. We zijn op eerste kerstdag om 07:00 opgehaald met een busje om aan onze eerste meerdaagse trip te beginnen! Een echte Ozzie ging met ons mee en heeft ons drie dagen rond geleid en alles verteld. We zijn gaan rijden en stukje bij beetje zagen we The Great Ocean Road voor ons. Ik ga het zo goed mogelijk proberen te beschrijven, want er de juiste woorden voor vinden gaat nog niet zo makkelijk, zo indrukwekkend dat het is. Een slingerweg hoog langs de rotsen en het ontzettende blauwe, heldere water. We hebben de eerste dag veel gestopt en zijn vaak het strand op gegaan.

Zo rond etenstijd gingen we naar een hostel in the middle of nowhere om te gaan kamperen. Of nou ja, we hadden de keuze en wij zijn gaan kamperen.
Voor Kelly was het echter de eerste echte keer dat ze in een tent sliep, dus dat ging ook niet geheel vlekkeloos. Daar lag ze dan, een meisje dat vijf sterren hotels gewend is, op eerste kerstdag, op de grond want matjes kennen ze hier niet, tussen de mieren, in een tent! Daar moest ze dan ook wel even aan wennen, zeker omdat ze dacht dat we in een caravan zouden slapen. Jullie begrijpen het al: ik ben bijna m'n tent uitgerold van het lachen. We hebben die avond pasta gegeten. Gelukkig, want dat eten we hier nooit... Niet dus, 5 dagen in de week staan we in de hostels pasta te maken. Na het eten zijn we de zonsondergang gaan bewonderen op het strand en konden we even heerlijk uitwaaien!

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om nze tenten weer af te breken, onze slaapzakken op te rollen en onze ruggen te kraken van de heerlijke, zachte grond... De Twaalf Apostelen stonden als eerste op de planning en dat was waanzinnig mooi! Vervolgens zijn we verder gereden om koala's te spotten en dan door te gaan naar Grampians. Daar sliepen we pas echt in niemandsland, waar het overigens ontzettend mooi was! We hebben hout gezocht in het bos, waar de kangoeroes om ons heen sprongen en een kwartier later was mijn kerstdiner een heerlijke bbq met kangoeroevlees. We hebben genoten van het kampvuur en zijn toen onze tentjes weer ingekropen om ons plekje te vinden op de grond en lekker te gaan slapen.

We kregen de optie om 's ochtends op de quads te gaan rijden om een tour te doen in de wildernis. Daar heb ik natuurlijk geen seconde over nagedacht en ben dat meteen gaan doen. Samen met een andere Nederlander ben ik om 07:15 op de quads gestapt om eerst een beetje de quad onder de knie te krijgen. Gelukkig heb ik nog wat geleerd van het boerderijwerk, want ik wist hoe de quad werkte dus kon ik mijn skills laten zien op het oefenparkour. Daarna hebben we over een weiland onze topsnelheid behaald en toen konden we beginnen. Wat een geweldige ervaring! Ontzettend veel kangoeroes gezien en op een gegeven moment stond ik vol op de rem omdat er eentje voor m'n quad sprong. Door het bos, langs de struiken, over heuvels, door gaten en door het water hebben we een uur lang gereden. Heerlijk wakker worden dacht ik zo! We zijn daarna, zwart van het zand, terug gegaan om aan onze derde dag van de tour te beginnen. Grampians National Park stond op de planning vandaag. We zijn gaan hiken door de bergen en eerst naar beneden gelopen om een waterval te bewonderen. Eenmaal weer boven aangekomen, hadden ze nog een leuke "wandeling" in petto voor ons. We zijn helemaal naar boven gelopen/geklommen/gekropen om daar een fantastisch uitzicht te zien en foto's te maken op plekken waar mama een hartverzakking zou krijgen als ze het zou zien, maar mam, ik leef nog dus no worries :-)

Nadat we boven hebben gegeven en weer wat energie hebben gekregen, was dat ook het einde van de tour. Iedere dollar was het waard en het is niet te beschrijven hoe mooi het was en wat we allemaal hebben meegemaakt! Nou Dutchies, ik ga mijn backpack inpakken om morgen naar Cairns te vliegen.

Voor de mensen die m'n blog trouw lezen en reageren: bedankt daarvoor! Erg leuk om te lezen :)

XXX

  • 27 December 2012 - 14:17

    Wilma Van Beveren:

    Hee Manon,

    Ondanks dat Kelly 5***** adresjes gewend is, heeft ze toch ook wel aan jou verteld dat, mieren een meevaller zijn voor haar. Ze heeft o.a.
    Geslapen tussen de kakkerlakken, hagedissen, hele grote spinnen maar nu komt het een Schorpioen in bed. ( en het was niet een man met dat sterrenbeeld, als je dat soms mocht denken). Super dat jullie dit weer hebben ervaren, nog veel plezier daar.



    Wilma van Beveren

  • 27 December 2012 - 14:50

    Mamsie:

    Ha avonturier van me...wat een leuk verhaal en ja het is maar goed dat ik er allemaal niets van af weet!! Af en toe denk ik wel eens...wat zou ze nu doen of waar hangt ze uit....dan ga ik maar gewoon iets leuks doen want daar wordt een moeder helemaal gestoord van. Kom je ooit nog wel achter. Hier alles goed. Ga zo bij Ap kijken naar Kersthandbaltoernooi, met Michelle net bij Divoza geweest en Papa is met Robin naar een scooter aan het kijken; dus wees er snel bij het geld vliegt hier de deur uiit!!!! Dikke kus van mamske

  • 27 December 2012 - 14:50

    Mamsie:

    Ha avonturier van me...wat een leuk verhaal en ja het is maar goed dat ik er allemaal niets van af weet!! Af en toe denk ik wel eens...wat zou ze nu doen of waar hangt ze uit....dan ga ik maar gewoon iets leuks doen want daar wordt een moeder helemaal gestoord van. Kom je ooit nog wel achter. Hier alles goed. Ga zo bij Ap kijken naar Kersthandbaltoernooi, met Michelle net bij Divoza geweest en Papa is met Robin naar een scooter aan het kijken; dus wees er snel bij het geld vliegt hier de deur uiit!!!! Dikke kus van mamske

  • 27 December 2012 - 18:38

    Pappie:

    Hoi Prinses, wil wat schrijven maar ik moet eten. Lekker entrecote met kruidenboter en gekookte aardappelen.
    Ben blij voor je, wij buffelen hier verder in het erg natte Nederland. Xxx Pappie

  • 27 December 2012 - 18:58

    Gerard Biljart:

    Hee Lotte, wat een meemaaksels allemaal. Je beschrijft het ook allemaal zo mooi. Ik kan het me levendig voorstellen jou tussen de kangoeroes.Quad rijden, bergbeklimmen/bekruipen...maar hoe ging de afdaling? Koala's spotten. Hier valt niks te spotten; ja alleen met onszelf.
    Knap dat je zo vroeg kunt opstaan. Tis hier nat en winderig. Ze spreken hier van een van de warmste kersten ooit. Nou, voor mij nog veel te koud. Bij jou zal het veel warmer zijn denk ik.
    Ga door met je ondernemingen en verhalen. Ben benieuwd. Zorg dat je tussendoor goed uitrust ....en niet meer in een vijf mieren-tent gaat slapen...
    Geniet nog maar met volle teugen van je reis. Ik lees het wel weer.

    Groetjes Gerard

  • 28 December 2012 - 00:40

    Anouk Stroes:

    Gaaf!! Ik vind dat quad rijden ook echt wel wat voor jou. Heb je ook al kangoeroe gegeten of kan je dat niet meer als je al die leuke snoetjes hebt gezien in het wild? Ik kijk uit naar je foto's!
    xxx

  • 28 December 2012 - 23:22

    Sandra Ten Dolle:

    Hé Manon,
    Wat fijn dat jij al weet wat kamperen is!! Het was weer een leuk reisverslag. Zeker na het bericht dat je vroeg op het vliegveld was. ik wens je alvast een goede jaarwisseling toe en een fantastisch begin van 2013. Groetjes, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Actief sinds 10 Nov. 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 12155

Voorgaande reizen:

27 November 2012 - 27 November 2013

Exploring the world part I

Landen bezocht: